content marketing - wpływ na pozycjonowanie

Wpływ content marketingu na pozycjonowanie

Content marketing ma wpływ na pozycjonowanie. Nie pozostawiamy co do tego żadnych wątpliwości. Warto jednak zadać sobie pytanie, w jakim stopniu treści w Twojej witrynie (jak i poza nią) wpływają na SEO. Dzisiejszy artykuł stworzyliśmy, żeby podpowiedzieć odnośnie zastosowania content marketingu w optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek. Wyjaśnimy również, na jakie działania contentowe warto się zdecydować i co dokładnie wzmocni SEO Twojej witryny.

TL;DR – Dla leniuszków i spieszących się:

  1. Content marketing wpływa na SEO poprzez wartościowe i unikalne treści, które zwiększają autorytet strony i przyciągają więcej linków z innych witryn.
  2. Kluczowe działania contentowe obejmują: badanie słów kluczowych, tworzenie wpisów blogowych, artykułów sponsorowanych z linkiem dofollow oraz case study.
  3. Content marketing wpływa na budowanie wizerunku marki i zwiększa zaufanie wśród użytkowników.
  4. Angażujące treści mogą wpłynąć na długość średniej wizyty na stronie oraz współczynnik odrzuceń.
  5. Wykorzystanie mediów społecznościowych pozwala na promocję wartościowych treści, zwiększenie zaufania do marki i generowanie dodatkowego ruchu na stronie.

Jaki wpływ na pozycjonowanie ma content marketing?

Content marketing to jeden z najważniejszych aspektów pozycjonowania. Działania contentowe powinniśmy traktować równorzędnie z link-buildingiem, regularnymi audytami SEO (ang. Search Engine Optimization) oraz optymalizacją techniczną. Dlaczego? Ponieważ wartość Twojej strony pod kątem SEO jest tak wysoka, jak dobrze został zoptymalizowany jej najsłabszy punkt.

Oznacza to, że nawet pomimo doskonałych treści w witrynie pod najbardziej istotne frazy kluczowe możesz nie osiągnąć wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, jeżeli strona jest mało wydajna, nieresponsywna lub nieintuicyjna.

Wpływa na wiele czynników, które przyczyniają się do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Wartościowy i unikalny content zwiększa autorytet strony, a tym samym może przyciągać więcej linków z innych witryn. W efekcie, wartość strony rośnie i jest postrzegana przez Google jako bardziej wiarygodna, co przełoży się na lepsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Jednym z kluczowych elementów content marketingu jest badanie słów kluczowych, na podstawie których tworzone są treści. Dobór odpowiednich fraz kluczowych, wokół których tworzona jest treść, może znacząco zwiększyć ruch organiczny na Twojej stronie. Im lepsza jakość treści oraz większa wartość dla czytelnika, tym większe prawdopodobieństwo, że pozycjonowanie będzie efektywne.

Ponadto, content marketing służy także budowaniu wizerunku marki i zwiększaniu zaufania wśród użytkowników. Wysokiej jakości treści nie tylko poprawiają pozycję strony w wyszukiwarkach, ale także sprawiają, że użytkownicy są bardziej skłonni do korzystania z oferowanych usług czy produktów. Warto pamiętać, że zadowolony klient to najlepszy ambasador marki, który może polecić Twoją stronę innym użytkownikom, generując dodatkowy ruch organiczny.

Content marketing może również wpłynąć na tak ważne elementy, jak długość średniej wizyty na stronie czy współczynnik odrzuceń. Tworząc angażujące treści, które dostarczają wartości i rozwiązują problemy użytkowników, zwiększasz prawdopodobieństwo, że czytelnicy spędzą więcej czasu na Twojej stronie i będą bardziej skłonni do podjęcia interakcji. W rezultacie, Google będzie postrzegać Twoją stronę jako źródło wartościowych informacji, co może przełoży się na ogólną pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Content marketing a SEO – na jakie działania contentowe warto się zdecydować?

Załóżmy, że zoptymalizowałeś elementy wchodzące w skład technicznego SEO i Twoja witryna została właściwie dostosowana do najnowszych standardów SXO (ang. Search Experience Optimization). W tym przypadku możesz zacząć wdrażać działania content marketingowe. Od czego zacząć? Na początku dokładnie zweryfikuj treści na stronie głównej oraz w pozostałych zakładkach (np. „Oferta”, „Portfolio”, „Kontakt”).

Weryfikacja treści na stronie głównej oraz w pozostałych zakładkach

Zwróć uwagę na poprawne nasycenie treści słowami kluczowymi. Nie stosuj tzw. keyword stuffingu – jest to praktyka zaliczająca się do tzw. Black Hat SEO, czyli rozwiązań negowanych przez Google, które są karane filtrami obniżającymi pozycje wybranych domen w wyszukiwarkach.

Zastosuj również wypunktowania i pogrubienia – żeby wyróżnić najważniejsze informacje. Mile widziane będą także elementy CTA nakłaniające do skorzystania z Twojej oferty, m.in.;

  • „Sprawdź teraz”,
  • „Kup ten produkt”,
  • „Skorzystaj z usługi”,
  • „Wypełnij formularz”,
  • „Wybierz idealne rozwiązanie”.

Gdy już dostosujesz treści do aktualnych wymagań na stronie głównej i pozostałych podstronach, zdecyduj się na tworzenie wpisów blogowych.

Tworzenie wpisów blogowych

Tworzenie wpisów blogowych jest znakomitym rozwiązaniem, które pozwoli wypromować Twoją stronę internetową na większą liczbę fraz kluczowych istotnych pod kątem sprzedażowym. W tym przypadku mamy na myśli przede wszystkim long tail SEO keywords.

Jeżeli potrzebujesz pomysłów na zagadnienia blogowe – koniecznie wykorzystaj narzędzie Answerthepublic. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę maksymalnie jedno- lub dwa słowa kluczowe (np. meble domowe).

Źródło: https://answerthepublic.com/

Po chwili otrzymasz zestawienie pytań, propozycji oraz porównań najczęściej wyszukiwanych w Google.

Warto również wspomnieć, iż content marketing doskonale wpływa na pozycjonowanie, jeżeli za jego pomocą budujemy profil linków wychodzących. Jednym z najbardziej renomowanych rozwiązań jest tworzenie artykułów sponsorowanych z linkiem dofollow (czyli odnośnikiem wartościowym pod kątem SEO).

Tworzenie artykułów sponsorowanych z linkiem dofollow

Zanim przygotujesz artykuł sponsorowany z linkiem dofollow, zastanów się, gdzie dokładnie umieścisz dany wpis. Ze swojej strony proponujemy nawiązanie współpracy redakcyjnej z rzetelnym portalem tematycznym. Następnie opracuj artykuł merytoryczny i angażujący publikę, dostosowany do preferencji wybranej grupy docelowej (to bardzo ważne!), umieszczając w nim jeden link zewnętrzny. Przypomnij administratorowi, że link musi mieć anchor dofollow – tylko wtedy wpłynie na profil linków Twojej witryny pod kątem SEO.

Zapamiętaj!

Artykuły sponsorowane należy tworzyć pod konkretne frazy kluczowe – long tail SEO, jak i ogólne (składające się z maksymalnie 2 słów).

Tworzenie case study

Tworzenie case study to doskonała metoda pokazania potencjalnym klientom skuteczności Twoich produktów lub usług poprzez opisanie realnych historii sukcesu. Przedstawienie przypadków szczegółowo, od początku do końca, może przekonać potencjalnych klientów do wyboru Twojej firmy.

Jak tworzyć case study?

  1. Wybierz odpowiedni przypadek – Wybierz historię klienta, który odniósł znaczący sukces dzięki Twoim produktom lub usługom. Staraj się wybrać przypadek, który będzie atrakcyjny dla Twojej grupy docelowej i odzwierciedla różne aspekty oferty Twojej firmy.
  2. Zbierz informacje – Porozmawiaj z klientem, aby zebrać jak najwięcej informacji na temat ich doświadczeń z Twoimi produktami lub usługami. Staraj się zrozumieć, jakie były wyzwania klienta, jak Twoja firma pomogła im w rozwiązaniu problemów oraz jakie rezultaty zostały osiągnięte.
  3. Stwórz narrację – Opowiedz historię w formie narracji, zaczynając od początku, czyli problemu, z którym się zmagałeś, przez proces współpracy z klientem, aż po osiągnięcie ostatecznych rezultatów. Pokaż, jak Twoje produkty lub usługi przyczyniły się do sukcesu klienta.
  4. Podkreśl kluczowe korzyści – Zwróć uwagę na kluczowe korzyści płynące z korzystania z Twoich produktów lub usług np.: oszczędność czasu, zwiększenie wydajności, obniżenie kosztów czy wzrost zadowolenia klientów.
  5. Użyj dowodów – Wzbogać swoje case study o konkretne dane liczbowe, statystyki oraz wykresy, które ilustrują osiągnięte rezultaty. Dowody te pomogą przekonać potencjalnych klientów o wartości Twojej oferty.
  6. Zamieść opinie klienta – Poproś swojego klienta o krótką wypowiedź na temat współpracy z Twoją firmą. Taki cytat może dodać wiarygodności case study i wzmocnić przekaz.
  7. Zaprojektuj atrakcyjne case study – Przygotuj profesjonalnie wyglądające case study, które będzie łatwo czytelne i atrakcyjne wizualnie. Możesz także przygotować wersję PDF, którą potencjalni klienci będą mogli pobrać ze strony internetowej.
  8. Promuj case study – Upewnij się, że Twoje case study jest łatwo dostępne na Twojej stronie internetowej i promuj je w mediach społecznościowych, newsletterach oraz w innych miejscach, gdzie Twoja grupa docelowa może je zobaczyć.

Wykorzystywanie mediów społecznościowych

Po cóż Ci content jak nikt o nim nie wie? Media społecznościowe to świetne narzędzie, które może przynieść wymierne korzyści w zakresie SEO. Dzięki umiejętnemu publikowaniu wartościowych treści i aktywnemu angażowaniu się w rozmowy z użytkownikami na różnych platformach takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn, zbudujesz silną i lojalną społeczność wokół Twojej marki.

Współczesne SM to nie tylko miejsce na luźne rozmowy i rozrywkę, ale też platformy umożliwiające firmom dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. Poprzez regularne publikowanie interesujących i angażujących treści, które odpowiadają na potrzeby i zainteresowania użytkowników, zwiększasz zaufanie do marki, co przekłada się na większe zainteresowanie jej ofertą.

Co więcej, aktywność na mediach społecznościowych może generować dodatkowy ruch w witrynie. Dzieląc się linkami do artykułów, wpisów na blogu czy innych treści zamieszczonych na Twojej stronie, zwiększasz prawdopodobieństwo odwiedzin w celu zgłębienia tematu. W efekcie, otrzymasz więcej wejść na stronę, co może wpłynąć na jej pozycjonowanie oraz sprzedaż.

Nie zapominaj także o wykorzystaniu siły tzw. mikro-influencerów, czyli osób posiadających znaczący autorytet w konkretnej niszy lub branży. Współpraca z takimi osobami, które są gotowe podzielić się swoją opinią na temat Twojej marki czy produktów, może przyczynić się do zwiększenia zaufania i zainteresowania potencjalnych klientów.

Współpracując z innymi użytkownikami, warto dążyć do tworzenia dobrych relacji. Angażuj się w rozmowy, odpowiadaj na pytania i komentarze i szukaj możliwości do nawiązania współpracy z innymi markami czy influencerami. Działania te sprawią, że Twoja obecność na mediach społecznościowych będzie bardziej autentyczna i przekonująca.

Content marketing a pozycjonowanie – jakie rodzaje treści mogą wzmocnić SEO Twojej witryny?

Najczęściej stosowanymi rodzajami contentu są m.in.:

  • artykuły blogowe,
  • wpisy sponsorowane,
  • kursy,
  • poradniki,
  • rankingi produktów lub usług,
  • wywiady ze specjalistami z danej branży,
  • e-booki,
  • infografiki,
  • webinary,
  • podcasty,
  • białe księgi (whitepapers),
  • analizy przypadków (case studies),
  • recenzje produktów,
  • filmy instruktażowe,
  • galerie zdjęć.

Warto zwrócić uwagę na to, że różnorodność i atrakcyjność treści mają kluczowe znaczenie dla sukcesu strategii content marketingowej. Wybierając odpowiedni rodzaj contentu, należy wziąć pod uwagę cele biznesowe, oczekiwania odbiorców oraz własne kompetencje i zasoby.

Wprowadzenie różnych form treści sprawi, że Twoja strona będzie bardziej atrakcyjna dla użytkowników, a także pozwoli na zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania.

Stwórz plan strategii content marketingowej

Wpływ content marketingu na pozycjonowanie – jakie narzędzia ułatwiają optymalizację treści pod kątem SEO?

Jako doświadczona agencja marketingowa rekomendujemy zainwestować w proste, relatywnie tanie i intuicyjne narzędzie np. Senuto. Za jego pomocą sprawdzisz przydatne pod kątem sprzedażowym frazy kluczowe (ogólne i long tail SEO), a dodatkowo będziesz mógł weryfikować widoczność swojej strony w Google.

Biorąc pod uwagę aktualne standardy, dobrym rozwiązaniem jest także Surfer SEO. Czyli wysokiej jakości narzędzie do tworzenia zoptymalizowanych treści oraz content planów. Obecnie można także korzystać z funkcji AI (ang. Artificial Intelligence), generującej tekst na podstawie słów kluczowych.

Źródło: https://surferseo.com/

Krótkie podsumowanie

Jak widzisz content marketing odgrywa istotną rolę w pozycjonowaniu stron internetowych lecz także budowaniu zaufania wśród odbiorców, zwiększając ich zaangażowanie i czas spędzony na stronie. Poruszyliśmy tak naprawdę tylko wierzchołek góry lodowej, ale i tak wymienione sposoby przełożą się na większą ilość organicznego ruchu na stronie.

Właściwa strategia content marketingu pozwala na długotrwały i efektywny rozwój wizerunku marki oraz generowanie wartościowych leadów. W innym artykule postaramy się odpowiedzieć na pytanie jak stworzyć strategię content marketingu.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *