Jak promowac wlasną stronę internetową

Jak promować własną stronę internetową?

Przedsiębiorcy i marketerzy regularnie opracowują metody umożliwiające wyprzedzenie konkurencji. Dzięki konkretnym rozwiązaniom można z powodzeniem zwiększyć ruch w witrynie, zdobyć stałych i opłacalnych klientów, a co najważniejsze – zmaksymalizować konwersję (np. w postaci zakupu produktu, skorzystania z usługi, rezerwacji szkolenia, pobrania aplikacji lub wypełnienia formularza kontaktowego).

1.   Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych jest aktualnie najbardziej cenionym sposobem na zwiększenie ruchu w witrynie i pozyskanie dodatkowych klientów, którzy zmaksymalizują liczbę konwersji.

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie, inaczej optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization), to zaawansowane działania on-site (wewnątrz witryny) i off-site (poza serwisem) prowadzące do zwiększenia pozycji w tekstowych, organicznych wynikach wyszukiwania.

Proces pozycjonowania polega na wdrożeniu koniecznych działań optymalizacyjnych, na które składają się m.in.:

  • prace nad technicznym SEO (on-site) – prowadzące do poprawy autorytetu witryny z punktu widzenia robotów Google i użytkowników, jej bezpieczeństwa, użyteczności, responsywności oraz wydajności (np. dodanie i edycja pliku robots.txt oraz sitemap.xml, minimalizacja rozmiarów obrazków, poprawa struktury odnośników, kompresja kodu HTML i CSS strony czy też dostosowanie serwisu do standardów Core Web Vitals)
  • optymalizacja treści (on-site) – dzięki wdrożeniu odpowiednich działań content marketingowych, informacje dostępne na stronie będą bardziej czytelne, a serwis stanie się przejrzysty, przyjazny internautom (w tym przypadku chodzi przede wszystkim o poprawę struktury nagłówków, korektę istniejących treści pod względem merytorycznym czy też rozbudowanie tekstów o dodatkową treść, grafiki oraz pomocnicze filmiki)
  • link-building (off-site) – skuteczna promocja stron internetowych za pomocą działań SEO opiera się także o zdobywanie wartościowych linków wychodzących (np. za pośrednictwem portali typu whitepress.pl lub profesjonalnych zaplecz, którymi dysponują agencję w celu maksymalizacji autorytetu witryn klientów).

Pozycjonowanie bazuje również na doborze odpowiednich słów kluczowych, po których wpisaniu klienci będą mogli zapoznać się z najbardziej dopasowaną ofertą. Warto jednak pamiętać, że ruch oraz rzeczywistą sprzedaż generują przede wszystkim witryny znajdujące się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania.

Pierwszą stronę organicznych wyników wyszukiwania, na której można się znaleźć, inwestując w pozycjonowanie, przedstawiamy poniżej. Aby zobrazować to zagadnienie, wybraliśmy słowo kluczowe pt.: „meble”.

Źródło: https://www.google.pl/

W zależności od preferencji klientów, specyfiki ich działalności oraz indywidualnych założeń – agencje SEO pozycjonują firmy na frazy międzynarodowe, ogólnopolskie, jak i lokalne.

Według rzetelnej publikacji Ahrefs pt.: „How long does it take to rank in Google?”, możemy śmiało stwierdzić, że osiągnięcie pierwszej strony wyników wyszukiwania jest możliwe w ciągu roku od wdrożenia optymalnej strategii SEO. Dotyczy to głównie przedsiębiorstw usługowych charakteryzujących się niewielką konkurencyjnością (np. biura księgowe, zakłady tatuatorskie czy też salony piękności).

2.   Wizytówka Google Moja Firma (GMF)

Wizytówka Google Moja Firma powinna być dodatkowym kanałem reklamowym każdego przedsiębiorstwa usługowego oraz działalności z sektora sprzedażowego (m.in. branże produkcyjne, handlowe, a także sklepy internetowe). To znakomity sposób dotarcia do lokalnych partnerów biznesowych. Na jej wdrożeniu skorzystają przede wszystkim:

  • lekarze,
  • fryzjerzy,
  • hydraulicy,
  • masażyści,
  • ekipy remontowe,
  • dentyści,
  • serwisy komputerowe,
  • restauracje, puby i kawiarnie,
  • kluby fitness,
  • i inni.

Za pomocą wizytówki GMF (inaczej GMB, czyli Google My Business), można przedstawić podstawowe informacje o własnej działalności. Co więcej – stali kontrahenci za jej pośrednictwem bezproblemowo wystawią opinię o danym przedsiębiorstwie (jest to bardzo pomocne nowym klientom).

Jakie informacje udostępnia wizytówka Google Moja Firma?

Z wizytówki Google Moja Firma można odczytać m.in.:

  • nazwę firmy,
  • numer telefonu,
  • e-mail,
  • godziny otwarcia,
  • adres siedziby.

W zależności od poziomu optymalizacji wizytówki i specyfiki prowadzonej działalności istnieje możliwość dodania zdjęć lokalu oraz jego okolic – w celu ułatwienia dotarcia klientowi do konkretnego miejsca.

Agencje marketingowe zajmujące się pozycjonowaniem wizytówek Google Moja Firma potrafią w ciągu 3-6 miesięcy wypromować przedsiębiorstwa na samą górę Map Google w lokalnych wynikach wyszukiwania. Pozwoli to zwiększyć szanse na podjęcie działania przez potencjalnego klienta (np. wykonanie telefonu w celu zapytania o usługę).

Firmy widoczne w Mapach Google na przykładową frazę pt.: „mechanik Kraków”:

Aby sprawdzić wygląd własnej wizytówki GMF, należy wpisać w pasek wyszukiwań nazwę swojej firmy.

3.   Kampanie linków sponsorowanych Google Ads

Kampanie Google Ads (dawniej AdWords) pozwalają natychmiastowo uzyskać widoczność w organicznych (płatnych) wynikach wyszukiwania, czyli oznaczonych jako „Reklama”.

Dzięki temu Twoja firma stanie się widoczna w kilka minut po uruchomieniu promocji. W zależności od tzw. quality score (wyniku jakości) konkretna oferta pojawi się na samej górze Google (nad bezpłatnymi wynikami) lub na dole (pod nimi), ewentualnie na drugiej stronie wyników wyszukiwania.

Rozwiązanie to polecamy przedsiębiorstwom działającym m.in. w szeroko rozumianej branży prawniczej, właścicielom sklepów internetowych, producentom materiałów budowlanych, sprzedawcom elektroniki użytkowej oraz osobom, które świadczą usługi lokalnie (np. fryzjerom i mechanikom).

4.   Social media marketing

Źródło: https://images.unsplash.com/photo-1563986768494-4dee2763ff3f?ixlib=rb-1.2.1&ixid=MnwxMjA3fDB8MHxwaG90by1wYWdlfHx8fGVufDB8fHx8&auto=format&fit=crop&w=1470&q=80

Social media marketing polega na zdobywaniu klientów poprzez regularną aktywność w mediach społecznościowych. Konkretne zadania można wykonywać na własną rękę lub skorzystać z usług renomowanych agencji marketingowych, które zajmą się m.in.:

  • dodawaniem chwytliwych postów – dostosowanych do preferencji klientów (ich celem jest nawiązanie interakcji z odbiorcami oraz nienachalne promowanie konkretnej oferty);
  • integracją z internautami w komentarzach – merytorycznie odpowiadając na nieprzychylne opinie oraz dziękując za pozytywny odzew;
  • moderowaniem grup na Facebooku – w celu zrzeszenia osób, które mogą być potencjalnymi klientami.

Umiejętne zarządzanie firmowymi mediami społecznościowymi kreuje wizerunek marki, zwiększa zaufanie klientów i prawdopodobieństwo dokonania konwersji zakupowej lub innych działań powodujących zysk (np. pobranie aplikacji, wypełnienie formularza kontaktowego lub rejestracja w serwisie internetowym).

5.   Reklamy PPC w mediach społecznościowych

Reklamy PPC (ang. Pay Per Click) w mediach społecznościowych to doskonałe uzupełnienie (lub w niektórych przypadkach alternatywa) pozycjonowania i kampanii linków sponsorowanych Google Ads. Działają na tej samej zasadzie, co kampanie giganta z Mountain View – klientów można pozyskać, ustalając konkretne zainteresowania, preferencje materialne czy też płeć, wiek i status społeczny (a nawet częstotliwość podróżowania do innych krajów).

Jakie są typy kampanii PPC?

Aktualnie wyróżniamy 5 rodzajów kampanii PPC:

  • Facebook Ads,
  • Instagram Ads,
  • LinkedIn Ads,
  • TikTok Ads,
  • Twitter Ads.

W przypadku Google Ads można zapłacić w formacie CPC (ang. Cost Per Click), czyli za kliknięcie. Jeśli chodzi o reklamy PPC w mediach społecznościowych – dostępne są jedynie płatności za wyświetlenie promocji (nawet w przypadku formularzy kontaktowych).

Przykładowa reklama Facebook Ads:

Sposoby promocji stron internetowych – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie przedstawiliśmy różne sposoby promocji stron internetowych. Biorąc pod uwagę obecne standardy panujące na rynku online, rekomendujemy skupić się na dwóch metodach reklamypozycjonowaniu, czyli działaniach długofalowych oraz Google Ads – formie promocji działającej „tu i teraz”.

Budżet reklamowy warto rozłożyć w proporcjach 60% na SEO i 30% na kampanie linków Google Ads. Reszta (10%) powinna zostać ulokowana w social media marketing oraz inne reklamy PPC (np. Facebook Ads oraz Instagram Ads).

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat promocji stron internetowych.

#1 Ile kosztuje promocja strony internetowej?

Średnia cena promocji strony internetowej wynosi ok. 1 500 zł netto miesięcznie za działania ukierunkowane na pozyskanie klientów z organicznych wyników wyszukiwania. W przypadku kampanii linków sponsorowanych Google Ads oraz reklam PPC – minimalny budżet powinien oscylować w granicach 500 zł miesięcznie.

#2 Jakie są najlepsze sposoby na promocję strony internetowej?

Bezsprzecznie najlepszym sposobem na promocję strony internetowej jest pozycjonowanie. Opcję tę warto połączyć z Google Ads – w celu maksymalizacji wyników sprzedażowych oraz uzyskania płynności finansowej. Jako dodatkowe działania można wdrożyć reklamy PPC i regularne prowadzenie mediów społecznościowych.


Źródła:
  1. https://www.wix.com/blog/2018/06/promote-website-free/
  2. https://webflow.com/blog/how-to-promote-your-website
  3. https://ahrefs.com/blog/how-to-promote-your-website/
  4. https://www.wordstream.com/blog/ws/2014/08/14/increase-traffic-to-my-website

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *