10 powodów, dla których warto założyć stronę firmową na Facebooku

Social media na dobre zagościły w naszym życiu. Gdy pojawiła się Nasza-klasa, ludzie oszaleli na jej punkcie. Wreszcie powstało miejsce, gdzie można było się spotkać w wirtualnym świecie. Następnie, zza oceanu do Polski przybył Facebook – portal, który w krótkim czasie zdobył miażdżącą popularność, pozostawiając tym samym rodzimy odpowiednik daleko w tyle.

Wraz ze wzrostem popularności Facebooka, zaczęto postrzegać go jako znakomite medium do promocji i reklamy firmy w internecie. Co za potencjał! Stały kontakt z klientami, możliwość interakcji oraz potężne narzędzia analityczne do badania zachowań konsumentów. To sprawiło, że Facebook zyskał dużą popularność w świecie biznesu.

1. SZEROKIE GRONO POTENCJALNYCH KLIENTÓW

W Polsce obecnie jest ponad 13 mln aktywnych użytkowników Facebooka. W skali kraju jest to 34% populacji. Liczby te niosą za sobą ogromne możliwości pozyskania nowych klientów. Prowadząc przemyślaną kampanię, możesz wiele zyskać w dłuższej perspektywie czasu.

2. INTERAKCJA

Prowadząc profil firmy na portalu Facebook, możemy nawiązać aktywny kontakt z klientami. Przekazywanie najnowszych informacji o firmie, galerie zdjęć, komentarze użytkowników, recenzje zadowolonych klientów, czat, polubienia czy udostępnianie postów to tylko nieliczne możliwości interakcji.

3. MOŻLIWOŚĆ PREZENTACJI SWOJEJ OFERTY

Media społecznościowe pozwalają na przedstawienie swojej oferty w bardzo przyjazny sposób. Nie zalewasz swoich klientów opasłymi katalogami, których i tak by nie przeglądali, ale od czasu do czasu, pomiędzy wartościowymi postami pokazujesz, co klienci mogą zyskać kupując akurat u Ciebie.

4. POKAZANIE SIĘ Z INNEJ STRONY

Zazwyczaj klient nawiązując współpracę z daną firmą ma jedynie możliwość poznania jej poprzez stronę internetową, katalogi lub handlowca. Jak często masz okazję pokazać kontrahentom jak Twoja firma dba o klienta lub że macie poczucie humoru?

5. WZBUDZENIE ZAUFANIA

Firma prowadząca swój profil biznesowy na Facebooku jest często traktowana jako dbająca o klienta. Pragnąca nawiązać z nim kontakt i opiekująca się nim. Firma informuje, że żyje – że jest. I w dodatku chce nawiązać bliższe relacje. To wzbudza ogromne zaufanie.

6. SZCZEGÓŁOWE GRUPY DOCELOWE

Facebook daje znakomite możliwości doboru grupy docelowej, idealnie dopasowanej do naszego produktu lub usługi. Możemy wybrać osoby, które będą najbardziej zainteresowane naszą ofertą. Na przykład kobiety, w wieku 25-35 lat, mieszkające tylko w Warszawie, interesujące się finansami. Te dane są na wyciągnięcie ręki. Prawda, że wygodne?

7. NARZĘDZIA REKLAMOWE

Facebook posiada również możliwość reklamowania swojej firmy. Portal pokazuje takie reklamy w miarę dyskretny sposób i tylko osobom, które mogły by być tym zainteresowane.

8. NARZĘDZIA ANALITYCZNE

Portal posiada również potężne narzędzia analityczne. Możemy się z nich w prosty sposób dowiedzieć, ile osób dziennie ogląda nasz profil, ile się aktywnie udziela, ile nas poleca dalej, przedziały wiekowe, lokalizacja, zainteresowania. To stwarza ogromne możliwości dostosowania i korygowania swoich działań, aby zmaksymalizować ich skuteczność.

9. JESTEŚ NA CZASIE

Cóż, rynek mediów społecznościowych stale rośnie, użytkowników również przybywa. Prowadząc swój Facebook fanpage, idziesz z duchem czasu. Wychodzisz naprzeciw potrzebom swoich klientów, którzy coraz częściej są aktywnie obecni w internecie.

10. GOOGLE CIĘ LUBI

Jest jeszcze jedna, istotna zaleta aktywnej obecności w social mediach. Google w ostatnim roku zmieniało kilkakrotnie swoje algorytmy, aby podnieść jakość wyników wyszukiwania. I nie jest tajemnicą, że stawia właśnie na media społecznościowe. Działając na facebooku, automatycznie podnosisz swoją pozycję w Google.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *