Jak założyć stronę firmową na facebooku?

„Mam stronę internetową – klienci niedługo się pojawią” – Takie stwierdzenie często pada z ust przedsiębiorców. Niestety nie wszyscy w Polsce wiedzą, że samo posiadanie firmowej strony internetowej nie zagwarantuje nam stałego przypływu klientów.

Musimy o niej opowiedzieć jak największej liczbie ludzi. Tak jak mówimy o firmie naszym znajomym i rodzinie lub podnosimy słuchawkę telefonu i dzwonimy do nowych kontrahentów, tak w Internecie przysłowiową słuchawką są media społecznościowe.

Najpopularniejszym tego typu serwisem w Polsce jest Facebook. Jego popularność stale wzrasta. To oznacza również, że rośnie baza potencjalnych klientów. Dlatego liczba firm korzystających z Facebooka jako narzędzia reklamowego zwiększa się z roku na rok. W poprzednim artykule wymieniliśmy 10 powodów jego popularności.

CHCEMY PROWADZIĆ FIRMOWY FANPAGE. JAK TO ZROBIĆ?

Decydując się na rozpoczęcie działań marketingowych firmy w portalu Facebook będziemy musieli najpierw założyć tak zwany fanpage [czyt. fanpejdż]. Jest to strona, na której będziemy umieszczać informacje o naszej firmie, aktualne wydarzenia, zdjęcia lub ważne wiadomości dla klientów. Aby tego dokonać, należy wykonać kilka prostych czynności

1. POTRZEBUJEMY KONTA PRYWATNEGO

Do założenia strony na Facebooku będzie nam potrzebne konto prywatne. Jeżeli nie posiadamy jeszcze konta, musimy je założyć. Jest to bardzo prosty proces, wystarczy wejść na stronę główną i wypełnić wszystkie dane w formularzu Rejestracja.

Trzeba pamiętać, aby nie tworzyć fikcyjnych kont prywatnych, ponieważ taki profil może zostać w przyszłości usunięty, a wraz z nim nasza strona firmowa razem ze wszystkimi fanami oraz postami.

Najlepiej dołączyć konto firmowe do profilu właściciela firmy lub managera. Taka osoba może następnie nadawać swoim pracownikom prawa administratora, aby mogli zarządzać firmową stroną (nie będą jednak mieli dostępu do prywatnego konta).

Dla osób lubiących prywatność dobrą informacją będzie to, że nie widać powiązania prywatnego konta z fanpagem. Poza administratorami nikt nie będzie wiedział, kto jest właścicielem firmowej strony.

2. TWORZYMY NOWĄ STRONĘ

Po utworzeniu lub zalogowaniu się na konto prywatne należy kliknąć w strzałkę w prawym, górnym rogu ekranu i z rozwiniętej listy kliknąć w Utwórz stronę

Kreator przeniesie nas na stronę, gdzie należy wskazać typ prowadzonej działalności.

Otrzymamy kilka możliwości do wyboru:

  • Lokalna firma lub miejsce – dla firm lub instytucji znajdujących się w konkretnym miejscu
  • Firma, organizacja lub instytucja – bez względu na lokalizację
  • Marka lub produkt – dla konkretnego rodzaju produktu lub gałęzi produktów
  • Artysta, zespół lub osoba publiczna
  • Rozrywka – gdy promujemy podmioty lub przedmioty związane z kulturą i rozrywką
  • Strona dobroczynnej organizacji non-profit lub społeczności

Po wybraniu kategorii, należy wybrać z listy odpowiednią pozycję oraz wpisać nazwę. Dla przykładu – jeżeli chcemy utworzyć fanpage dla firmy, którego prowadzimy wybieramy Firma, organizacja lub instytucja, szukamy odpowiedniej kategorii z listy, (załóżmy że wybieramy Firma) wpisujemy nazwę i klikamy Rozpocznij.

Od tego momentu jesteśmy posiadaczami fanpaga. To jednak nie koniec procesu. Pozostało nam jeszcze uzupełnienie najistotniejszych informacji dla użytkowników, które zainteresują potencjalnego odbiorcę.

3. UZUPEŁNIENIE INFORMACJI

Kreator poprosi o wprowadzenie danych. Proces ten nie jest obowiązkowy. Istnieje opcja pominięcia wszystkich punktów, jednak jest to niewskazane. Pomimo, że strona istnieje, będzie ona nieatrakcyjna dla odwiedzających.

Informacje

W tym miejscu możemy opisać profil działalności, tematykę lub przedmiot strony oraz dodać adres internetowy zwykłej witryny internetowej. Dzięki temu fanpage będzie do niej odsyłał użytkowników. Możemy również nadać nietypowy adres strony fanpage zamiast tego nadanego automatycznie przez Facebooka. Będzie on z pewnością bardziej przyjazny dla naszych „fanów”.

Zdjęcie profilowe

Tutaj dodajemy zdjęcie, które będzie wyświetlane wszystkim użytkownikom. Dla osób prywatnych jest to najczęściej zdjęcie twarzy. Dla firm lub instytucji to zazwyczaj logo. Chodzi o to, aby zdjęcie profilowe identyfikowało się z tematyką fanpaga. Ten punkt jest bardzo ważny, ponieważ brak zdjęcia jest najczęściej powodem pominięcia strony przez użytkowników.

Wymiary dodawanego zdjęcia muszą być większe niż 180×180 pikseli. Należy również mieć świadomość, że zdjęcie zostanie przycięte do kwadratowego formatu. Istnieje jednak możliwość ręcznego wykadrowania obrazu.

Dodaj do ulubionych

Ta sekcja służy jedynie do ułatwienia nam nawigacji. Po dodaniu strony do ulubionych, pojawi się ona na naszym głównym panelu facebooka, co pozwoli na łatwiejszy dostęp.

Preferowana grupa odbiorców strony

Nad tą sekcją warto spędzić trochę więcej czasu. Dzięki temu nasza strona będzie wyświetlana odpowiedniej grupie docelowej, którą zdefiniujemy. To pozwoli na dotarcie do osób rzeczywiście zainteresowanych tematyką strony. Możemy wybrać lokalizację do uwzględnienia lub wykluczenia, ustalić przedział wiekowy, określić płeć oraz zainteresowania jak i język, którym posługuje się użytkownik.

Po uzupełnieniu wszystkich danych klikamy Zapisz i gotowe – utworzyliśmy fanpage.

Aby jednak strona była bardziej interesująca dla odwiedzających, należy jeszcze zadbać o jej atrakcyjność. Przedstawimy kilka pomysłów jak to zrobić w kolejnym artykule.

Jeżeli jednak pomyliliśmy się w procesie zakładania strony (lub po prostu już jej nie chcemy), możemy w prosty sposób usunąć taki fanpage. Wystarczy kliknąć w Ustawienia, następnie w dziale Ogólne zejść na sam dół strony i kliknąć Usuń stronę oraz potwierdzić nasz wybór.

NA KONIEC

Tworząc stronę firmową na facebooku warto wyposażyć się również w firmową stronę internetową. Powiązanie działań marketingowych w mediach społecznościowych wraz z budową profesjonalnej strony internetowej może przynieść duże korzyści.

Warto również wspomnieć o innych portalach społecznościowych, z których z powodzeniem możemy korzystać w celach biznesowych. Pomimo, że Facebook jest najpopularniejszym z nich, nie należy o nich jednak zapominać. Są równie przydatne w prowadzeniu marketingu internetowego.

– Google+
– Instagram
– Tweeter
– LinkedIn
– GoldenLine
– Pinterest
– Snapchat

Każdy z nich jest wyjątkowy na swój sposób i warto z nich korzystać. W dodatku są darmowe. W kolejnych artykułach pokażemy Wam jak z nich korzystać.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *