Web Summit – Lizbona 2021

W tym roku mieliśmy przyjemność uczestniczyć w jednym z najważniejszych wydarzeń technologicznych na świecie – Web Summit w Lizbonie. Na targach co roku spotykają się najwięksi gracze technologiczni na świecie, ale także dopiero rozpoczynające swoją drogę startupy, które dzięki innowacyjności otrzymują ogromne zainteresowanie odwiedzających.

Web Summit to coroczna konferencja technologiczna, która odbywa się w Lizbonie, w Portugalii. Założona w 2009 roku przez Paddy’ego Cosgrave’a, Davida Kelly’ego i Daire Hickey Web Summit pierwotnie odbywała się w Dublinie do 2016 roku, kiedy to przeniosła się na stałe do Lizbony. Web Summit został opisany jako najważniejsze wydarzenie technologiczne na świecie i został tak naprawdę zauważony z powodu dość agresywnego marketingu.

Tematyka konferencji koncentruje się na szeroko pojętej technologii – internetowej, startupach oraz inwestorach zainteresowanych wsparciem. Partnerzy Web Summit to firmy z listy Fortune 500 i start-upy reprezentujące wszystkie poziomy i sektory światowego przemysłu zaawansowanych technologii.

Dla każdego coś miłego: targi, przemowy, networking

Jak co roku targi cieszą się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. I w tym roku zostały odwiedzone przez rzeszę ludzi, choć widoczny był wpływ pandemii na liczbę uczestników, która tym razem była niższa, niż w latach ubiegłych. Mogły na to mieć wpływ różne czynniki, jednak ograniczenia w transporcie lotniczym oraz obostrzenia sanitarne z pewnością mogły zniechęcić lub uniemożliwić niektórym udział w tej edycji.

Stałą targów zawsze są pogadanki oraz wykłady na tematy, które w danym czasie są palące lub na topie. W tym roku również nie można było narzekać na brak ciekawych występów.

Tym razem mieliśmy możliwość posłuchania takich osób jak Amy Poehler, Craig Federighi, Frances Haugen czy Siyabulela Mandela.

Metaverse Facebook’a – był jednym z tematów poruszanym przez Chrisa Cox’a.

Sztuczna inteligencja była omawiana w wykładzie Danieli Bragi, która mówiła o przyszłości AI, jej konsekwencjach w wojnie ekonomicznej między mocarstwami, a także zagrożeniach z nią związanych.

Na panelu pytań i odpowiedzi z Siyabulelem Mandelą (tak tak, dobrze kojarzycie – wnuk Tego Mandeli) były poruszane tematy związane z prawami człowieka oraz tym, że internet oraz same media społecznościowe to często za mało, aby pomóc uciśnionym – potrzebne jest także realne działanie.

Web Summit w liczbach

Pomimo trwającej pandemii na świecie, targi cieszyły się ogromną popularnością i odwiedziło je dziesiątki tysięcy chętnych.

42 751 odwiedzających

Po dwóch latach przerwy, spowodowanej przez pandemię, Web Summit powrócił do trybu stacjonarnego. Wszystkie bilety oferowane w sprzedaży rozeszły się ekspresowo.

128 krajów

Odwiedzający oraz wystawcy z całego świata.

70 wystawców z Polski

Ponad 70 wystawców z naszego kraju pojawiło się w tym roku na Web Summit, aby zaprezentować swoje produkty i usługi oraz nawiązać nowe kontakty zagraniczne.

748 prelgentów

Światowi liderzy, przedsiębiorcy, prezesi, deweloperzy, sportowcy, aktywiści, muzycy czy aktorzy. Wszyscy, którzy w jakiś sposób mają wpływ na naszą rzeczywistość – nie tylko pod względem technologicznym – zawsze mają swoje miejsce na Web Summit.

1 333 paneli dyskusyjnych

Długie godziny znakomicie skoncentrowanej wiedzy na przeróżne tematy – od technologii aż po zmianę klimatu i prawa człowieka.

1 519 start-upów

Od malutkich, dopiero zaczynających firm po „dojrzałe” przedsiębiorstwa – ponad półtora tysiąca podmiotów znalazło swoje miejsce jako wystawcy na targach.

872 inwestorów

Nie tylko poszukujący klientów oraz finansowania udają się na targi. Na Web Summit zjawiają się również inwestorzy szukający nowych okazji do ulokowania swoich oszczędności.

Najciekawsze start-upy? Trudno wybrać…

Spośród wszystkich firm wystawiających się na targach z pewnością można wybrać kilka, które w znaczący sposób wyróżniają się na tle innych swoją innowacyjnością, pomysłem czy technologią.

Jednak jak wybrać te kilka wśród ponad tysiąca firm? Nie jest to łatwe zadanie, dlatego spróbujemy wskazać choć kilka.

Contents.com

Jest to platforma AI dla tworzenia treści. Działa to w trybie hybrydowym – użytkownik otrzymuje wygenerowane treści, które są tworzone wspólnie przez człowieka i AI.

Platforma oferuje oprócz treści także usługi tłumaczeń (również dzięki uczeniu maszynowemu) a także mapy ciepła (ang. Heatmaps) na stronach do analizy przepływu i zaangażowania użytkownika na stronie.

44.01

Firma bardzo eko-przyjazna, ponieważ ich celem jest znacząca redukcja CO2 w atmosferze. Chcą to osiągnąć poprzez zamianę zanieczyszczonego powietrza z transportu w minerały, czyli po prostu w skałę.

BEEsharing

Bardzo ciekawy startup, który pomaga pszczelarzom zarządzać swoimi ulami i pszczołami, a także umożliwia znalezienie klientów na miód czy partnerów. Jak widać technologia wchodzi obecnie nawet w takie rejony.

Piękna Lizbona

Gdy dzień kończył się na targach, rozpoczynał się w sercu Lizbony. Miasto przez te kilka dni tętniło życiem bardziej niż zwykle.

Uczestnicy Web Summit w wolnym czasie zalewali to górzyste miasto, a wieczorem wąskie uliczki wypełnione były spragnionymi zabawy i kontaktu ludźmi.

My również skorzystaliśmy nieco z uroków tego miasta i zwiedziliśmy przynajmniej jego część po godzinach.

Ze swojej strony możemy śmiało polecić przylot do stolicy Portugalii, nawet w jesiennym listopadzie. Może na krótkie spodenki bywało już za późno, ale wierzcie – i tak było znacznie cieplej niż w naszej ojczyźnie.

Dodając do tego wspaniałą kulturę i znakomitych ludzi, jakimi są Portugalczycy, tworzy się nam genialny mix pracy i wypoczynku na jednym wyjeździe.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *